תלמידיו הקרובים סופדים • "הקים הכל ב-10 אצבעות, היה אבא רוחני וגשמי"

    דוד לזר No Comments on תלמידיו הקרובים סופדים • "הקים הכל ב-10 אצבעות, היה אבא רוחני וגשמי"
    9:57
    08.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on הפרשן אבי בלום: "גלנט פוגע במחנה הימין מתוך הממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפי חסידי ערלוי עדיין לא מעכלים את הבשורה המרה על פטירת מנהיגם הרוחני והגשמי כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל שעלה השמימה בסערה הלילה בבית החולים 'הדסה' בירושלים.

    הבוקר (שני) ספד את האדמו"ר, מקורבו, הרב פרץ אברמוביץ, מנכ"ל מוסדות ערלוי בארץ שאמר למרדכי לביא ב'קול חי' כי "היום הוא יום קשה ביותר", לדבריו של אברמוביץ, "האדמו"ר הקים את כל מה שיש לערלוי ב-10 אצבעות, הוא לא קיבל ירושה, הקים את הכל עם כמה תלמידים, כמו אבא, והנה זה גדל לממדים גדולים, וכיום יש לו עשרות אלפי תלמידים בכל העולם, ורשת מוסדות עם 2,000 תלמידים".

    "היה מעורב בכל, במשכורות של המלמדים"

    אברומוביץ הרחיב על חיבורו של האדמו"ר עם מוסדות החסידות עד כדי התערבות בל הפרטים הקטנים, "הוא היה מעורב בכל פרט במוסדות, במלמדים, במשכורות בהכל", הוא אומר ל'קול חי'.

    "הייתה מידי תקופה אסיפה למלמדים, הוא היה מדבר אליהם ואומר להם שמלמד צריך לבוא כמה דקות לפני תחילת הלימודים, ולקבל את תלמידיו עם חיוך ועם תחושת אבהות, הוא היה האבא של הבחורים, אם היה יודע על תלמיד שבא ממשפחה קשת יום הוא היה נותן לו צ'ק עם סכום כסף ואומר לו 'לך, תקנה לך קובע לחג', אם היה שומע על שידוכים שהיו הם בעיות כלכליות – הוא היה מעניק כסף בכדי שהשידוך יסתדר".

    על הקרבות שניהל על קדושת ארץ ישראל אמר אברומוביץ הבוקר ב'קול חי' כי "הוא היה מאוד נוקשה בקו שלו על ארץ ישראל השלימה, היה קורא ומתדרך את הנציגים, והיה מדבר עם ראשי ממשלות, כמו"כ, הוא היה עוקב אחרי הדברים ונותן לנציגים הוראות בכל דבר שביהדות, היה פעיל מאוד במועצת".

    "היה שר התורה ואבא"

    תלמידו ינקי פשקוס אמר הבוקר ב'קול חי' כי "מדובר בבוקר מר לנו – לתלמידים של הרבי ולעם ישראל, הוא היה ממש אבא, לא איבדנו רבי, איבדנו אבא ורועה – ממש כפשוטו, הוא היה אבא רוחני וגשמי במלוא מובן המילה".

    "גם ביומיים האחרונים בבית החולים כשמצבו היה קשה, הגיעו הרבה אנשים לא שומרי תורה ומצוות, חלקם בכירים במשק שבאו להיות חלק מהצער. וגם הבוקר אני מקבל הרבה מאוד הודעות מאנשים שלא חשבתי שידעו בכלל על זה, כי כנראה הם הרגישו כמה הרבי כיבד אותם כשהם באו אליו, וכמה הוא דאג לעם ישראל בכל ענין וענין", מספר פשקוס בדמע.

    עוד הוא הוסיף כי "הרבי שלנו היה מצד אחד שר התורה, 11 כרכים הוציא על הש"ס, וכתב עוד עשרות פנקסים שטרם ראו אור ויצאו בעזרת ה', ומצד שני הוא היה אבא שלנו וכמו שיודעים הוא היה אוהב ישראל ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו".



    0 תגובות